Vegeterian..Nej tack.. Men fuck it


It's al about the fishes.
'' I never eat anyone i know personally.
i wouldn't deliberatley eat a grouper any
more than i'd eat a cockerspaniel.
They're so good-natured, so curious.
You know the fish are sensetive.
They have personalities,
they hurt when they're wounded''
Så dom som kommer och säger att fiskar inte känner något kan slänga sig i väggen! hähä.
If slaughtheryhouses had glass walls.

http://bit.ly/a72XUG
Sevärd!

Värd att kolla på men Paul Mccartney säger att det är dåligt att äta kött för hälsan och att det bidrar till jordens alla ''dåliga'' faktorer..
Tur då att jag äter älgkött som är uppfött på pappas tallplant och frigående i jämtland. Det känns som att jag bidrar lite grann iallafall..

Men amerikanarna dom över exporterar ALLT!
Det handlar bara om pengar, dom tänker inte på hur djuren mår alls utan dom vill tjäna pengar.
Men en dag så sitter dom där i sin egen skit då världen har tänkt till lite grann!
jävla fucktards.. Det är dom verkligen, jag använder alla ord som finns som är barnförbjudna men vafan!
Amerikaner borde vara barnförbjudet!
Meet is red and so is johan!

http://bit.ly/dcSgDJ

Något jag är glad över är att jag äger ingen riktig päls!
Eller jo, en ifrån 40talet med mink men what to do?
Okej att päls är fint och mjukt men.. seriöst?
Om jag skulle vilja ha en päls skulle jag helt seriöst odlat upp massa kaniner humant och sedan tagit vara på dom så dom slapp lida..! Men ändå .. urk ..

''Here's the rest of your coat.''

Kollade på en video på PETA där man fick se levande chinesiska björnar av något slag och dom flådde dom LEVANDE!
Jag kollade knappt 2 min innan tårarna sprutade och jag mådde sjuukt illa.
Hur kan man vara så sjuk twistad och mentalt efterbliven så att man ens kan skada ett djur medvetet!
Jag anser att man ska endast döda för att överleva och inte döda för dödandets skull..
Om jag skulle boo ute i skogen skulle jag jaga mig en älg varje höst som jag skulle klara mig på ett år, sen då jag skulle bli sugen på fisk skulle jag fiska upp en rackare istället för att över exopnera och tänka ''måste ha'' då spoilar (förstör) man ju som fan!

Animales is not our to use for entertainment.
http://bit.ly/gmd0C2
Ganska roligt litet klipp men så sant.. uuurk.

Jag förstår verkligen inte hur människor kan behandla djur så?!
För dom har lite mycket känslor som oss, dom är inte mycket dummare men ändå så kommer vi som ett topp-predator och ska misshandla och ta som några giriga gamar!
Behandla andra som man själv vill bli behandlad.
Jag tänker så här att ''tänk om det var jag som var utsatt, hur skulle det kännas att bli flådd levande och inslängd i en minimal bur i månader för den rätta storleken..''
BLÄ!
Dom som håller på med djurmisshandel borde.. ja dö.. fast dom förtjänar inte döden.. dom skulle få lida lika mycket som dom åsdakommit lidande..! Nä. Nog pratat om detta!

kaniner <3
Haha om ni inte vet det så äger ju jag 2st kaniner som heter Lollo & Rex, dom är fri gående och bor i pappas garage nu på vintern haha!
Sen så har jag en liten hamster ju som heter Klas som jag har sagr förrut! Man kan i princip säga att han är fri gående för han har 2st stora burar att leva i med allt plick och plock!
Sen har jag en katt.. Som inte är min utan våran grannes!
Haha för ca 5år sen så kom hon bara in till oss och la sig och sov i princip! (Det var på sommaren då vi alltid har ballkongen öppen) Men hon heter iaf Sine och är.. 9.5 år tror jag!
Haha så jag har alltså 4 djur men som mest har jag ägt.. 6 djur tror jag... Mina två hästar då som jag sålde för ca 2 år sen!

Haha men jag är iaf en djurälskare rakt igenom och hur mycket dom än bits eller vad fan dom gör så kan jag inte sluta krama dom! haha
Som gammal kommer jag väl sitta där med mina katter och kaniner och krama ihjäl dom?
Häähää.

Måste även bara berätta också att.. för 2år sen så var jag ute en kväll i varberg och fiskade krabba, då när pappa tog hem dom och kokade så började jag grina!
Sen så i somras fick jag en gädda som hade svalt kroken så jag var tvungen att döda den men jag grät som en sate så det slutade med att den låg på gräsmattan och jag sprang som en tok med vatten att hälla på den tills mamma kom och fick.. ja.. döda den! haha jag är sååå blödig då der gäller alla sorters djur..
  • Humlor kan jag inte döda..
  • Spindlar släpper ja alltid ut!
  • Flugor släpper jag också alltid ut!
haha.. galet men sant!
Det ända djuret jag kan döda utan skuldkännslor är väl myggor och knott... men dom är ju som sagt kryp!
stack-arn, han är nu död :(
haha
Då vi va i varberg så på dagen fick vi en inneboende!
Världens goaste katt!

Sine !
Min ända vän som håller mig sällskap varje natt! <3
<3
Men nu ska jag faktiskt göra läxan om vin som jag lovat mamma göra i två timmar.. haha suck!
Hej så länge mina älskade retardationer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0